Antena per l'emisora

Foro para preguntas generales, explicaciones, anécdotas, etc.

Moderador: maskyls

Antena per l'emisora

Notapor Hury » 12 Sep 2017, 17:09

Bones gent!

Entre moltes coses que tinc a mitjes del cotxe, una d'elles es que porta instalada una emisora, pero no te antena... Aixì que bàsicament obria el post per informar-me una mica.

La idea es que no sigui gaire llarga per intentar evitar que s'enganxi, un altre tema es el de la situació, he llegit que el millor es posar-la al centre del sostre, pero la veritat es que em sembla el lloc mes incomode per posar-la i treure... Influeix molt si la poso al capó on aniria la original de la radio del cotxe?

Un altre tema es la instalació... no tinc massa clar per on passar el cable fins al calaix del reposabraços que es on está instalada la emisora.

Vamos que no tinc res clar :roll: :lol:
Hury

Re: Antena per l'emisora

Notapor JKlluis » 12 Sep 2017, 20:13

:lol: :lol: :lol: :lol:
Anem per parts.
La antena a mes llarga millor, mes lluny arribaràs però també mes problemes d’estacionàries tindràs, però de tota manera, el tema de las estacionaries el tindràs que mirar igualment, per tant , jo et diria que una antena com a poc de 1,20 mts i si pot ser, bona, no una cosa rara..... la President te bones antenes.
La situació, si que es cert que al sostre seria la millor opció però també la mes exposada. Al capo t’anirà molt be i si que las antenes llargues las enganxaràs a las branques, però flexan molt.
Per altra banda, el tema del cable.... el Y60 ja fa tems que no el tinc però parlat de memòria et diria que. si tens la emissora a la consola central i poses la antena al capo, la opció mes fàcil i dissimulada que tens es aixecar el tapisat del terra dels peus de l'acompanyant, allà tens una goma pasa-fils a mitja alçada. Passes el fil des de el compartiment motor cap a dins per allà, segellant-lo després be i seguin per sota del tapisat et fiques , per un lateral a la consola central , furat i ja estàs dins sense ensenyar el cable.... això si , molt important , res de empalmar cable d'antena, tot d'una tirada.

Lluis
JKlluis

Notapor Hury » 13 Sep 2017, 11:23

Mil gràcies Lluis per totes les explicacions! Així si! xD
Hury

Notapor xinoxano » 13 Sep 2017, 19:44

Bones company
Jo la porto al centre del capó per tenir el màxim de "pla de massa" i allunyar-la el màxim dels laterals i del sostre on hi ha més risc d'enganxar-la.
Te una base fixa i l'antena es pot enroscar o desenroscar per portar-la posada o no. Però tingues molt en compte que sense antena MAI s'ha d'emetre ja que podries provocar una avaria a l'emissora
Complementant el que t'ha dit JKlluis, et passo aquest enllaç
https://president-iberica.com/Consejos- ... -la-antena

Salut
Imagen
https://gaudirdel4x4.wordpress.com/
xinoxano

Notapor Joanra » 10 Oct 2017, 17:56

Et preguntaria quines son les necessitas de comunicació. Per fer rutes en grup amb una de 27 MHz es mes que suficient. Pot no tenir la claretat de VHF a 20 km pero l'abast fins i tot es superior. Amb una de 27 en un punt alt en dia de bona propagacio et poden escoltar a italia o alemanya. Les de VHF 40km a tot estirar sense entrar en repetidors. Aixi que depen del que vols i sobretot del que porten els teus companys !. La de 27 te la gran ventatja que el seu us es lliure, mes facil tot i funciona de conya, tambe son mes econòmiques.

El lloc ideal de la antena sense dubte al mig del sostre que es on esta el millor pla de terra. Problema, que vas tocant amb tot i te l'emportes amb una branca. A la porta de darrere molt ineficaç, i si tens els fils radiants per eliminar el vaho del vidre molt pitjor. a no ser que sigui molt llarga.

Jo la acabo portant la de 27 (CB, 11m) al sostre inclinada i la de VHF/UHF (2m/70cm) al capo en el costat de l'acompanyant perque em molesta veure la antena sempre al mig. Si es fixa el conector que posis ha de estar ben enganxat i llimar una mica la pintura del capo per sota perque els tornillos i la placa facin bona massa. La antena es millor que no sigui molt rigida, jo les porto amb molla. Si no es facil emportatela o danyarla amb branques. Quan no es portin posades cal posar el tap perque el punt de conexio no s'acabi fent malbe i rovellant.

Si va al capo diria que una mida de 1m o 1,20 esta be. No cal portar una antena enorme que t'acabara tocant a totes els parkings.

Com indiquen els companys es necessari fer una bona mesura de estacionaries o es poden cremar els finals de la impresora. Les estacionaries dependran de una bona instalacio del coaxial (com mes curt millor i amb bones soldadures dels conectors, ben fetes, evitar longitud redundant deixar cable enrollat etc..), de la situacio de la antena i de la potencia que facis servir, no massa de la longitud de la antena. Al contrari com mes llarga la antena major resonancia pots conseguir, major capacitat radiant i menys potencia retinguda a generar estacionaries i cremar la emisora. Amb estacionaries per sota de 2 vas be, pero com mes proper a 1 millor.

Si feu servir dos metres vigileu de no posarvos en canals de entrada i sortida de repetidors. El repetidors reben en una frecuencia i reenvien en un altra i es pot estar interferint a molta gent sense saber-ho. El mateix passa amb moltes frecuencies dins les bandes de radioaficiona, es pot no sentir res pero per unes es transmeten comunicacions de satelit, APRS, CW, dades, comunicacions digitals etc.. i es pot estar liant sense saber-ho.

Joanra
EA3HZN
Joanra

Notapor Hury » 11 Oct 2017, 08:37

Merci Joanra!!

Al final vaig reaprofitar una antena President que tenien abandonada muns pares, es de 1,45m. i la he posat al capó just devant del conductor i per tal que no vagi donant cops anirá lligada amb una brida a la sortida del Snorkel, em van vendre un adaptador per marcs que no he hagut de fer forat, em van medir les estacionaries i dona 1,1 el paio em va dir que era bastant bo, jo ni idea xD

La idea es utilitzarla només a les sortides nomes entre els cotxes que aném, no controlo gaire, espero no liarla xD
Hury

Volver a General